Zamieszczone przez krzynol
[O2FL] Problem ze sprzęgłem
Zwiń
X
-
[O2FL] Problem ze sprzęgłem
Witam!
Pojawił się problem u mojej Octawki 1.9 TDI, dwukrotnie, w odstępie miesiąca (pierwszy raz dolałem oleju, rzeczywiście było niewiele, sądziłem, że to rozwiązanie :[ ) - po odcinku ~~ 80 km na autostradzie, prędkość 100-160 km/h nie jestem w stanie zmieniać biegów. Przejście z 5 na 4 jest niemal niemożliwe. Muszę się ostro napocić, żeby tego dokonać. Sprzęgło jest b. miękkie. Wyłączenie silnika, postanie chwilę na poboczu pomaga, ale tylko na chwilę - później są kłopoty w zasadzie z każda kombinacją 1-2-3-4-5 / 5-4-3-2-1.
Jak auto postoi ~~ 20-30 minut, (rozumuję, że się wychłodzi), problem znika.
Dodam też, że problem ten NIE występuje podczas normalnej jazdy w cyklu miejskim, bądź nawet trasa-miasto.
Co może być przyczyną? Prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam
Luku
-
-
Jaki rocznik/przebieg?
Na początek odpowietrzył bym wysprzęglik; trzeba upuścić ze 100 - 150 ml płynu ( jeśli płyn hamulcowy nie był ostatnio zmieniany to bym to od razu zrobił ). Jak nie pomoże to wymienił bym wysprzęglik ( prosta robota w OII 1,9 TDI ). Potem to już tylko kosztowna zabawa z samym sprzęgłem.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Odgrzeję kotleta :idea:
Wczoraj wracając autostradą zaobserwowałem u siebie miękki pedał sprzęgła i problemy ze zmianą biegów. W jeździe miejskiej podobnie jak u LukuSieradz problem nie występuje.
W aucie jakieś 30kkm temu było wymienione kompletne sprzęgło (zestaw z G60) a od 15kkm jest program na 180 koni.
W lipcu była wymieniana pompa hamulcowa, z pompą ABS i zalany został nowy płyn hamulcowy.
Pytanie co zaczyna nawalać? Wysprzęglik, pompa sprzęgła czy zestaw z G60 :roll:Pozdrawiam,
Grzesiek
Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB
Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]
Komentarz
-
-
Witam kolegów. Problem z miękkim pedałem sprzęgła i niemożliwością zmiany biegów miałem identyczny. Problem pojawiał się na trasie przy dłuższej jeździe powyżej 100 km/h. W jeździe typowo miejskiej wszystko było w porządku. Wyjazd w trasę i znowu męczarnia. Wymieniłem wysprzęglik i płyn. Koszt w serwisie ok 200 zł (część, płyn, robocizna). Od pół roku zero problemów aż chce się wyjechać za miasto. Nadmienię po oglądnięciu starej części tej wymontowanej, zbudowana jest cała z plastiku, na końcu ma taki jakby tłoczek (niefachowe określenia nie jestem mechanikiem) ten tłoczek jest zrobiony z gumy. U mnie był cały sparciały i poprzecierany, może to jest winą że dostaje się powietrze.
Komentarz
-
Komentarz